woensdag 12 maart 2008

Verhuizen en wat daar allemaal bijkomt

Op deze site lezen jullie het wel en wee van ons allemaal. En ik, Ans, hoor daar ook bij. Het is dus ook leuk als ik iets schrijf over mijn belevenissen.

Open dag zaterdag 5 april
Daar doe ik aan mee. Ben daarom gisteren begonnen met opruimen, want ik ga voor de 1e keer in mijn leven verhuizen en dan merk je toch wel dat je heel wat “spullen” hebt verzameld. En echt, er zitten dingen tussen die je in jaren niet hebt gezien. Is wel leuk soms en je gaat dan alles eens goed bekijken. Dan moet je een afweging maken………….. bewaren of ………… wegdoen. Is soms niet makkelijk, maar het moet.
Intussen is er al heel wat weggewerkt en de vuilnisman krijgt van de week dus weer een paar extra zakken mee.

Wat doe ik met spullen die nog goed zijn
Die gaan naar de winkel van Terre des Hommes. Kunnen ze andere mensen nog blij mee maken.En soms gaat er ook iets naar een kennis voor de rommelmarkt. Zo ook gisteravond. Ik had wat speelgoed waar de meisjes niet meer meespelen en de kennis wil net dat speelgoed in de auto laden, komt Nicole met de meiden aanrijden. Heb alles heel snel in zijn auto “gegooid” en hoopte dus dat ze het niet gezien hadden. Maar dat was niet waar natuurlijk……. Malin vroeg zich af wat er toch in de auto was verdwenen.

Vandaag ga ik weer verder. Hoop dan tegen Pasen klaar te zijn. Volgende week komt het hoveniersbedrijf om de vijver weer op te schonen. Daarna met de hogedrukspuit aan de gang om het groen van de stenen af te krijgen. Viooltjes planten en ook de tuin ziet er dan weer pico bello uit.

Nu maar duimen dat er straks iemand komt kijken, die net als ik toen graag mijn huis wil kopen.

Opgetekend door oma Ans

4 opmerkingen:

Nicole zei

Tja, opruimen, ik durf er (nog) niet aan te beginnen. En toch zal het bij ons ook moeten gebeuren.
Nou mam, succes ermee.
Het was inderdaad op het nippertje. En ons Malin is niet gek, hè?! Die weet volgens mij dondersgoed wat er allemaal aan de hand is. Enne... van wie zouden ze die wijsheid toch hebben (hihihi)...

Unknown zei

Hallo oma Ans, wat leuk om van u ook een berichtje hier te lezen. Heel veel succes met al het uitzoek en opruimwerk...je moet toch ergens beginnen als je wilt emigreren. Ook heel veel succes met alles wat gaat komen de komende tijd, we houden de site in de gaten. Groeten uit Brevik. Gina Olthuis

leni zei

Hoi Ansje,

Wat een uitdaging!! Geweldig, en ik ben zo blij voor je. Fijn dat er ook email bestaat, want ik wil ons contact zeker niet kwijt. Ik blijf jullie volgen.
Nicole, geniet van alle nieuws, samen met jouw Hans en die prachtmeiden van jullie,
lieve groeten,
Leni (collegaatje van je moeder van NS)

hennie8 zei

Hoi Ans
Ja , als je gaat opruimen , kom je van alles tegen en ook overwegen of je het weg moet doen. Maar ja , als je gaat emigreren, moet je echt overwegen , hoeveel meen ik mee , want anders, heb je het nieuwe huisje ook weer meteen vol ,ha,ha.
Maar Marlin begrijpt het al wel , geloof ik , dat er iets te gebeuren staat
Maar Ans als ik hier lees , hoe mooi je het nog gaat maken , komt er vast en zeker een koper , die vallen voor zo`n mooi knus en gezellig huisje
Ik wens jullie allemaal veel succes en zal voor jullie duimen , op de goede afloop.
Verder wil ik lullie allemaal nog een fijn weekend wensen
Groetjes Hennie