zaterdag 27 augustus 2011

Maandag 15 augustus....mijn 70e verjaardag!

Het is alweer even geleden (bijna 2 weken), maar ik wil jullie toch even laten weten hoe mijn 70e verjaardag is verlopen.
Het begon al de 11e augustus. Mijn zus, haar man en mijn jongste broer kwamen voor de 1e keer op bezoek in Noorwegen. Van tevoren had ik alles goed uitgezocht en uitgekiend, maar zoals het dan wel vaker gebeurt, het vliegtuig vertrok te laat uit Amsterdam. Niet getreurd, ik had een mooi boek meegenomen en heb geduldig zitten wachten tot ze arriveerden. Het was schitterend weer. We moesten wachten op de bus, die om 10 voor 4 moest vertrekken. Dus eerst maar een bakkie leut en nog even van het zonnetje genoten. Bus was natuurlijk ook te laat en dat betekende dat de aansluitende bus naar Tvedestrand er niet meer stond. Geen probleem…..de chauffeur had voor ons (helemaal gratis) een taxi geregeld. We hadden al lekker bijgekletst, dus tijd om voor het eten te zorgen. Intussen genoten we van een heerlijk (duur) glaasje wijn. Na het avondeten nog een klein rondje gelopen en toen werd het tijd om naar bed te gaan.
Rien en Nini probeerden de nieuwe slaapbank uit en Rob lag in een 1-persoons bed. Volgens mij sliep hij onrustig, want midden in de nacht een hoop herrie en Rob was uit bed gevallen.
Vrijdags hebben we een bezoek gebracht aan Arendal. Het was warm, maar heerlijk weer. De boten voeren af en aan in de haven en er werd ook druk gehandeld in krabben. Op een gezellig terrasje een bammetje gegeten met alweer een heerlijk glaasje wijn.
Rondgewandeld in Arendal en we hebben mooie en leuke dingen gezien.
Op de terugweg nog even langs Jorun (mijn hobbywinkeltje) en daar kreeg ik van Nini een Marthe Stewart stans voor mijn verjaardag. Had ook al een mooie cd-box gekregen met 4 cd’s erin met 100 classic love songs. Dus af en toe wordt de muziek even heerlijk hard gezet natuurlijk. Na het avondeten hebben Rien en Rob een stukje gelopen. Rien heeft mooie foto’s gemaakt.  Na de koffie gezellig gekletst, beetje tv gekeken en zo was deze fijne dag alweer voorbij.

Zaterdag zijn we naar het stadje geweest. Toen we ’s morgens een kopje koffie zaten te drinken op het bankje, zagen we opeens in de verte een “tornado”. Niet zo heel groot, maar deze foto heeft Nini ervan gemaakt. In het stadje hebben we de oude gebouwtjes , de smalle wegen enz bekeken. Natuurlijk ook nog naar de school van Malin en Annika, de bibliotheek (in november wordt de nieuwe geopend) en Tjenna gezien. Rob trakteerde ons op koffie met wat lekkers erbij. Na het avondeten nog een rondje met ons allen gelopen en Nini heeft heel wat foto’s gemaakt.

’s Nachts werden we natuurlijk even wakker van Hans en Nicole die met de kids weer terugkwamen van hun vakantie in Nederland. Net voordat Nini, Rien en Rob weer terug zouden gaan naar Nederland, kwam Nicole nog even gedag zeggen. De taxi kwam om half 10 voorrijden en ik ben meegereden om ze naar de bus te brengen, die naar het vliegveld ging. Ben met de taxi weer naar huis gegaan en via sms-jes werd ik op de hoogte gehouden van de reis.

’s Maandags kwamen Nicole en de meiden op de koffie. Natuurlijk cadeautjes zoals mooie tekeningen, drop, een ontzettend leuk boek van Hans en Nicole met de kaarten, die ik het afgelopen jaar gemaakt heb. Van Adje en Leo een prachtige sjaal. Terwijl we aan de koffie zaten, wipte Ingeborg nog even aan en alweer een cadeau…. een eigengebreide sjaal, die ik al een keer had bewonderd. Voor Liv had ze al eens zo’n sjaal gebreid. Hans kwam na zijn 1e werkdag mij ook feliciteren natuurlijk.
’s Avonds kwamen de buurtjes en Anne Berit. Bloemen en stof om een start te maken met Hardanger borduurwerk. Maartje kwam met de jongens twee heerlijke gemberontbijkoeken brengen en een mooie bos bloemen.
Toen ik ’s middags mijn mail bekeek (veel felicitaties natuurlijk) was er ook een mail van drie zusjes (hobbymaatjes van me via het Hobbyjournaal). Ze verwenden me met een royale cadeaubon om mooie hobbymaterialen te kopen. Wat een verrassing. Van Tove heb ik een schitterend boek gekregen…… “skriv en hilsen…ord som gaver (schrijf een groet…woorden voor een geschenk). Heb er gisteravond al gelijk iets uit gebruikt voor een kerstkaart.
Samen met heel veel kaarten is mijn 70e verjaardag echt een feest voor me geworden. Dank jullie allemaal!

Unknown zei

Hoi Ans, leuk dat je naar tevredenheid de 70 hebt gevierd!

Groetjes van Ton en Lucy uit een regenachtig Herkingen.

Nini zei

Hi sis, je hebt het allemaal gezellig verteld op de site. We hebben echt genoten van deze dagen en willen je er alsnog voor bedanken. We staan er versteld van, dat je zo goed Noors spreekt EN schrijft. De buschauffeur had er, dankzij jouw briefje, op de terugreis voor gezorgd, dat er een taxi klaar stond om ons naar het vliegveld te brengen. Petje af, hoor, voor jou.
Groetjes en tot ...... de volgende keer.

Miranda Slagboom-de Groot zei

Volgens mij heb je een hele leuke verjaardag gehad Ans. En wat ben je lekker verwend zeg. Nog van harte gefeliciteerd.
Groetjes Miranda

Bouwjaar68 zei

Hoi Ans,

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes,
Emmy

Unknown zei

Nog van harte gefeliciteerd met uw 70 ste verjaardag, wat gezellig om dat te vieren met familie uit Nederland, leuk om het blog weer te lezen !! Veel geluk toegewenst voor het komende jaar hier in Noorwegen !! Liefs uit Stathelle. Gina en familie

Gerlinda & Okke Bloem zei

Hoi Ans,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes Gerlinda

Anoniem zei

Toch een heel leuke verjaardag gehad. En die 70 jaar dat merk je niet zo snel hoor. Doe je best Ans om richting de 80 te geraken!