zondag 10 oktober 2010

Jongelui weer thuis............dan ga ik nu een weekje weg

In de nacht van vrijdag 8 op zaterdag 9 oktober zijn de jongelui weer thuisgekomen. ’s Morgens waren ze al op tijd vertrokken vanuit Rijsbergen. En het is toch iedere keer weer spannend of ze wel op tijd bij de boot zullen zijn. Want je kunt zomaar in een file terechtkomen en de boot wacht echt niet. Maar het is goed gegaan. Onderweg hebben ze bij Hamburg wel een stukje stapvoets gereden, maar daarna ging het prima.
Ik was wel wakker gebleven en lag dus ook laat op bed. We hebben allemaal lekker uit geslapen en zo rond de klok van 11 uur ben ik boven koffie gaan drinken. En dan komen natuurlijk de verhalen. De meisjes hadden geslapen in een nieuw bed bij opa en oma, ze zijn naar het bos geweest en hebben veel paddenstoelen gezien, een dagje naar de Beekse Bergen en ook nog naar een speelparadijs in Breda. Kortom de meiden hebben genoten, maar ze waren wel blij dat ze weer thuis waren. De kast met speelgoed ging open en in korte tijd lag er een flinke hoeveelheid op de mat in de kamer.

Hans en Nicole hadden ook een flinke hoeveelheid levensmiddelen meegebracht en voor mij waren er gemberontbijtkoeken en custardpoeder. Als ik dus terug ben van mijn vakantie, zal ik weer eens lekkere vanillevla gaan maken.
Vanmiddag hebben we nog even een wandeling gemaakt. Het zonnetje scheen, was wel een beetje fris, maar dan doe je maar een extra vestje aan. Je kunt hier al goed zien dat de herfst er nu is. Heel veel bladeren zijn al verkleurd. Prachtige dat rood met lichtgeel en oranje. Als we naar het stadje gaan, heb je aan de rechterkant een pad naar boven lopen en we waren altijd al benieuwd waar dat uitkwam. Caitlin bleef bij papa thuis en wij hebben dat pad dus eens even gelopen. Het kwam uit bij het kerkhof, maar je kon er verder langs lopen en dan kwam je weer uit bij de Rema 1000. Even verderop nog een “onbekend” pad, maar dat kwam uit bij een huis. Annika wilde nog even langs het huis van een vriendinnetje gaan en dat hebben we dus gedaan. Aan het einde van het weggetje werden we getrakteerd op een schitterend uitzicht. We zagen in de verte de fjord liggen.
Thuisgekomen heb ik alle spullen bij elkaar gezocht, mijn koffer ingepakt, samen met Nicole mijn boardingpass uitgedraaid en morgen vertrek ik voor een weekje naar Nederland. Ga bij de gemeente Den Haag een nieuw paspoort aanvragen, we hebben een dineetje in Etten-Leur (40 jarig huwelijk van mijn broer en zijn vrouw) en ik ga ook nog een dagje naar Rotterdam naar een maatjesdag. Ik ben lid van een hobbyclub en regelmatig wordt er een dag georganiseerd, waar dan heel veel leden bij elkaar komen. Dinsdag de 19e oktober vlieg ik ’s morgens weer terug.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik wens je een gezellige tijd toe in Nederland Ans, altijd weer even leuk om daar te zijn...maar ook weer heerlijk om "thuis" te komen in Noorwegen. Groeten van Gina