woensdag 7 april 2010

Snoepreisje naar Nederland

Toen ik in januari een mailtje kreeg van de KLM of ik misschien voor een “prikkie” een reisje wilde maken naar Nederland, hoefde ik niet zo lang na te denken. Dat was natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd. Ik wist dat er in maart weer een paar leuke dingen waren, dus eerst mijn zus (die was aan het overwinteren in Spanje) gepolst of het goed was dat ik weer een paar nachtjes bij haar kon logeren. Geen probleem……….ze vond het weer hartstikke fijn dat ik kwam. Dus een datum geprikt en mijn reis geboekt.

Omdat Hans me niet naar Sandefjord kon brengen, had ik besloten te reizen met de bus, de Norway-Bussekspress. Vond het best wel spannend, want hoe zou dat allemaal gaan. Met een taxi naar Fiannsvingen en na een paar minuten kwam de bus. De chauffeur stapte uit en zette de koffer in de bus. Goede service dus. Ik kocht een retourtje en daar ging ik. Hele comfortabele zitplaatsen, achterin de bus kon ik een kopje koffie pakken………….kortom een ontspannen reis. Na een uurtje even een korte stop en tegen half 12 stopt de bus in Fokserød. Toen ik instapte had ik aan de chauffeur al doorgegeven dat ik hier met een taxi door wilde reizen naar Sandefjord. Een taxibusje stond al gereed en samen met nog 3 reizigers werd ik afgezet bij de ingang van het vliegveld. Het taxiritje kostte 60 kr. Voor ieder dus 15 kr. Is geen geld. Koffer afgegeven, door de douane en toen had ik nog tijd voor een boterhammetje en een kopje koffie. Het vliegtuig stond al gereed en alle zitplaatsen waren bezet. Ik denk dat heel veel Noren al een reisje gingen maken naar de zon. Daar zijn we wel aan toe na deze winter. We arriveren om 15.10 uur op Schiphol en ik heb geluk, mijn koffer komt er als eerste aan. Dat is fijn, want zo kan ik de trein halen om 15.58 uur. Het is vandaag één van de warmste dagen in Nederland. Jas kan dus uit. Mijn zus en ook mijn zwager zijn blij me weer te zien.

Na een prima nachtrust krijg ik een ontbijtje voorgeschoteld. Wat een verwennerij. De dag begint al goed, want bij de koffie is er zelfs gebak. Ja, dat komt natuurlijk omdat mijn zwager jarig is geweest. Na de middag gaan we met ons tweetjes met de bus en de tram naar Rijswijk. Lekker winkelen in de ´Boogerd´. Allereerst op zoek naar een decoder en smartkaart. Ik wil in Noorwegen graag de Nederlandse zenders kunnen ontvangen. Maar helaas…………niet te koop hier. Moet dus verder gaan zoeken. Ben wel geslaagd voor een leuk bloesje bij mijn favoriete winkel…..Witteveen. Als verrassing krijg ik ´s avonds zuurkool met overheerlijke worst. Hebben we in Noorwegen niet, dus dan laat ik me goed smaken. Kan natuurlijk niet stilzitten, dus ga ´s avonds heerlijk kaartjes borduren. Vakantie is fijn, maar ik moet natuurlijk wel wat doen.

Vrijdag vroeg uit de veren. Ga vandaag alleen een dagje op stap naar de beurs in Rijswijk. Had gehoord dat er voor een redelijke prijs Marthe Stewart ponsen te koop zijn. En die zijn zo mooi….die wil ik hebben natuurlijk. En de dames van mijn hobbyclub hadden een verlanglijstje meegegeven en die heb ik eerst maar afgewerkt. Dan is het intussen 12 uur en loop ik naar het koffiehoekje bij Joke. Daar is het al een drukte van belang. Ontmoet er heel veel ´oude bekenden´ en we kletsen heel wat af. Maar ik wil natuurlijk niet te lang blijven zitten. Ben maar 1 dagje hier en wil wel het een en ander meenemen. Joke heeft mijn bestelling intussen ook klaar en samen met Ria en Caroline ga ik eerst wat eten. Daarna nog even verder ´rondstruinen´ op de beurs. Koop prachtige knipvellen voor mezelf en voor de clubleden. Moe maar voldaan ga ik weer ´huiswaarts´. Vandaag hebben we rode kool met hachee.

Intussen zijn we er ook achtergekomen bij wie we een decoder kunnen kopen. Rien en ik gaan dus op pad. Kriskras door het drukke Den Haag. Wel even wat anders dan het rustige Tvedestrand. Maar goed, het is voor een goed doel. Na de middag gaan we nog even shoppen op de Leyweg en voor de meiden koop ik leuke nachthemden. Ook nog wat kruidenierswaren voor Nicole en dan is het alweer tijd om naar ´huis´ te gaan.

Het is zondag en het was een kort nachtje. Ja, dat komt ervan als je laat naar bed gaat en ook nog eens een uurtje korter kan slapen i.v.m. de zomertijd. Vandaag ga ik naar Eindhoven, naar een maatjesdag. Het is een leuk weerzien, heerlijk met heel veel mensen zitten kletsen en dan is het alweer tijd voor een voortreffelijke lunch. Er is zelfs een minimarkt en ja hoor…………ik koop nog wat leuke mallen om te embossen. Krijg nog flink wat knipvellen van een paar maatjes, doe een workshop met theezakjes vouwen, win een leuk prijsje en dan is ook deze dag, waar iedereen zo naar heeft uitgekeken, alweer voorbij. Als ik me tegen 7 uur weer meld bij Nini, heeft Rien intussen een heerlijke Chinese maaltijd gehaald. Het was een fijne dag, maar ik ben doodmoe en zoek op tijd mijn bedje op.

Op maandagmorgen geeft Nini aan een aantal oudere dames “computerles”. Ook vandaag en ik ga gezellig met haar mee. Omdat niet iedereen aanwezig is, mag ik ook even achter de computer. Krijg een mailtje van Nicole met de vraag of ik voor haar papier wil kopen. Dus na de lunch nog maar een keertje naar de Leyweg. En gelukkig niet voor niets, ik ben geslaagd. Na het avondeten komt mijn neef met zijn partner nog een bakkie doen. Hij wil graag een keertje met de motor naar Noorwegen, dus wie weet komt hij. Zou wel leuk zijn.

En dan is het snoepreisje alweer voorbij. We zijn vroeg uit de veren vandaag. Rien brengt met naar het station en ik reis met de trein naar Schiphol. Alles gaat hier van een leien dakje. De koffer is eigenlijk wel te zwaar, maar dat is geen probleem. Logisch ook als ik zie dat we vandaag maar met zo’n 30 mensen in het vliegtuig zitten. Als ik op Sandefjord aankom, ontmoet ik Maartje met de kinderen nog even. Zij gaat voor een week of 2 naar Nederland op vakantie. Intussen is het tijd om de bus te halen en om 4 uur staat Nicole samen met de meisjes al op me te wachten bij Fiannsvingen. Natuurlijk zijn ze benieuwd wat er allemaal in de koffer zit. Dus in een mum van tijd, is de koffer uitgepakt. Fijn dat iedereen blij is met de cadeautjes. Annika is alleen een beetje verdrietig dat ik voor haar in plaats van een nachthemdje een babydoll heb. Maar dat komt nog in orde hoor. Je krijgt van oma nog een nachthemd. Beloofd!

Het volgende blogverhaal van Nicole kunnen jullie a.s. zondag/maandag lezen

Caroline zei

Wat een heerlijk verhaal om te lezen, Ans, alsof ik er zelf bij was ;-) Oh ja, ik was er heel even bij, bij de lekkere lunch in Rijswijk ! Vandaag + 20 graden hier, krijg al een lekker kleurtje, lekker in de tuin zitten lezen. Groeten Caroline

Unknown zei

Wat leuk om te lezen, gezellig even zo'n leuk reisje naar NL, wat kan NL dan toch weer even leuk zijn he, met al die oude bekenden en vrienden. Geniet maar weer van Noorwegen...de lente komt er nu toch ook voor ons echt aan komend weekend !! Groetjes Gina

nini zei

Hoi sis, leuk te lezen, dat je het naar je zin hebt gehad hier. Ik zat met Hetty over jou te praten en toen dacht ik, ik moet even naar de site. Gelukkig heb je het bericht pas geplaatst op 7 april, dus ik kan best nog reageren. Heb je al weer lekker zitten knutselen?